16 Nisan 2018 Pazartesi

Günün anısı...




Günün anısı yine Hindistan'da adını hatırlayamadığım bir limandan...

80'li yılların sonu. Limana yanaşmış bir gemi kamarasındayız bu kez. Hatırladığım, deniz sabah çekiliyor, lumbuzdan limanda yürüyen insanların ayaklarını görerek uyanıyoruz. Akşam oluyor, deniz yükseliyor. Dev bir gökdelen gibi görünüyor gemi bu kez. O zamanlar bana öyle devasa geliyor. Dönem muson dönemi. Hava belki 50 derece ve duvardaki pervane ile serinliyoruz. Babam o sıcakta bile çay içiyor. Çayı masada, su bardağında. Gemilerde fincan bulmak zor. Ancak süvarinin odasında olabiliyor. Babam o yıllarda 3.kaptan... Fincanla çay içmesine yıllar var... Gemiye gelen satıcıların zorla sattığı soldaki Kleopatra heykeli hala duruyor şimdilerde evde. Fotoğrafta görünmese de karşı duvarda hint pazarından aldığımız hint bülbüllerinin kafesi asılı. Hiç susmadan ötüyorlar... Duvardaki çizimler benim sanat eserlerim. Bir kısmı babamın cüzdanında çok ülke gezdi. Ben, yıl 2018 olduğunda bu fotoğrafı o zamanlar akla hayale sığmayacak bir ortamda paylaşacağımı bilmiyorum bile.

Eski fotoğrafları incelemeyi çok seviyorum.
Birşeyi yaşatan ve hikayeyi canlı tutan detayları çünkü...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.